رونمایی از اولین نردبان هیدرولیکی آتش نشانی در زاهدان

محمدامیر براهویی شهردار زاهدان در آئین رونمایی از نخستین خودروی تخصصی آتشنشانی مجهز به نردبان هیدرولیکی در استان گفت*:
با حمایتهای صورت گرفته دولت و به همت شورای اسلامی شهر و تلاش همکارانمان در مجموعه شهرداری زاهدان تا کنون اقدامات بسیار خوبی در راستای خدمت به مردم و کاهش مشکلات صورت گرفته که منجر به بهبود کیفیت و کمیت در شاخص های متعددی از جمله فضای سبز و حمل و نقل گردیده است.

 

وی گفت: با پیگیری های صورت گرفته موفق شدیم طی ۲ سال ۲۴ دستگاه اتوبوس را به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کنیم و این در حالیست که در سنوات گذشته طی ۱۵ سال فقط ۱۵ دستگاه اتوبوس اضافه شده بود.

وی در ادامه با اشاره به خرید خودروی تخصصی آتشنشانی مجهز به نردبان هیدرولیکی افزود: ایمنی به عنوان یکی از شاخصه های مهم همواره مطرح بوده و در این راستا با توجه به نیازی که در حوزه ی اتشنشانی وجود داشت موضوع به روز کردن تجهیزات مورد نیاز در این حوزه در دستور کار قرار گرفت و در نهایت با خرید نردبان ۳۲متری هوشمند تا حدود زیادی مشکلات مرتبط با ارائه خدمات به ساختمانهای بلند مرتبه مرتفع گردید.

وی بیان داشت: در رابطه با تجهیزات انفرادی با کمبودهایی مواجه هستیم که امیدواریم در این خصوص کمکهای دولت را بیش از پیش شاهد باشیم.

وی از بهسازی و بازسازی ۲ ایستگاه آتشنشانی در زاهدان خبر داد و گفت: هر چند به لحاظ برخورداری از ایستگاه های آتشنشانی به حد استاندارد نرسیده ایم اما در تلاش هستیم تا با استفاده از همین امکانات و بروز رسانی آنها زمان رسیدن به محل حادثه را به حداقل ممکن برسانیم.

کمبود نیروی انسانی مورد نیاز آتشنشانی از دیگر مواردی بود که شهردار زاهدان آن را مورد توجه قرار داد و افزود: در حال حاضر با کمبود حدود ۲۰۰ نفر نیروی انسانی مواجه هستیم که با توجه به پیگیری های صورت گرفته از طریق وزارت کشور امیدواریم این موضوع به زودی برطرف شود.

براهویی در پایان تصریح کرد: زاهدان به عنوان مرکز استان در مباحث مرتبط با تخصیص اعتبارات نیازمند نگاه ویژه دولت و وزارت کشور می باشد که انتظار داریم این امر به بهترین نحو و در کمترین زمان ممکن به انجام برسد.
در پایان مراسم؛ با اهداء هدایا و لوح سپاس ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای پیشکسوتان و نیروهای خدوم سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی، از خودروی تخصصی و هوشمند آتشنشانی مجهز به نردبان هیدرولیکی رونمایی و این خودرو وارد ناوگان خدمات رسانی گردید.